Džons Makaslans

Dzimis Glāzgovā un iezglītību ieguvis Edinburgas univeristātē, 1977.gadā saņemot maģistra grādu arhitektūrā, bet 1978.gadā - diplomu. Praktizējies ASV Bostonā pirms 1980.gadā pieveinojās Riārdam Rodžersam un Partneriem. Savu uzņēmumu dibināja 1984.gadā, kas 1996.gadā pārtapa Džons Makaslans+ Partneri. 1997.gadā izveidoja Džona Maksalsana ģimenes fondu, kas kā labdarības uzņēmums sniedz atbalstu mākslas un izglītības projektiem Lielbritānijā un citur pasaulē. 2013.gadā Džons Makaslans tika apstirpināts par Edinburgas universitātes valdes locekli un saņema goda dokora grādu. Vēl Džons Makaslans ir Karaliskās Skotu akadēmijas akadēmiķis, Skotijas Karaliskā Arhitektūras institūta biedrs, Karaliskā Sertificētu Mērnieku institūta biedrs, Karaliskās Mākslas biedrības biedrs un Civilo Inženieru institūta biedrs. Prakses darbs rit paralēli ar Iniciatīvu vienību, kas piedāvā bezpeļņas projektus visajā plašāja pasaulē, piemēram, kopienas reģenerācija Totenhamā un moduļu skolu projekts Malavi lauku reģionā. 2010-2011.gadā Džons vadīja ikoniskā Dzelzs tirgus rekonstrukcija Portoprinsā Haiti, ko 2010.gadā nopostīja zemestrīce. 2004.gadā kopā ar Britu Arhitektu Karalisko institūtu un Civilo Inženieru institūtu izveidoja studentu stipendiju inovatīviem dizaina projektiem un atbalstīja studentus, beidzējus un jaunos arhitektus un inženierus prejektos, kas saistīti ar vidi un kopienu. Viņa darbi ir plaši starptautiski publicēti profesionālos žurnālos, laikrakstos un monografijās. Savu darbus plaši izstādījis, saņēmis ap 90 dizaina balvu, ieskaitot 20 Britu Arhitektu Karaliskā institūta nacionālās un starptautiskās balvas, trīs Eiropas Savienības kultūras mantojuma balvas un 2009.gadā tika titulēts par Pasaules Gada arhitektu. 2012.gadā Viņas Augstība Karaliene iecēla Džonu Makaslanu Britu imperijas komandiera kārtā, 2012-2013.gadā Džons Makaslans bija Haiti Republikas goda konsuls Londonā.



Kingskrosas stacijas piemērs

Kingskrosas staciju 1852.gadā projektējis Luis Kubits. Tā kā stacija vairs nesasniedza mūsdienīgas ceļošanas vajadzības, dzelzceļa tīkls uzticēja Džonam un Makaslanam un Partneriem izstrādāt attīstības plānu, nodrošinot to, lai kultūrvēsturiskās ēkas saglabāšanu. http://www.mcaslan.co.uk/